سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: امنیت و ایمنی، الزام اقامت زائر امام  رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۲۱۷۳۲
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
فرماندار مشهد: امنیت و ایمنی، الزام اقامت زائر امام  رضا (ع)
محسن داوری، فرماندار مشهد، درباره ضرورت سامان دهی خانه‌های شخصی برای میزبانی از زائران می‌گوید: وقتی قرار است زائر به شهر امام رضا (ع) سفر و اقامت کند، باید محل اقامتش از لحاظ سلامتی، بهداشت، ایمنی و استاندارد‌های کیفیت دارای حداقل‌ها باشد.

شهرآرانیوز - محسن داوری، فرماندار مشهد، درباره ضرورت سامان دهی خانه‌های شخصی برای میزبانی از زائران می‌گوید: وقتی قرار است زائر به شهر امام رضا (ع) سفر و اقامت کند، باید محل اقامتش از لحاظ سلامتی، بهداشت، ایمنی و استاندارد‌های کیفیت دارای حداقل‌ها باشد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر، از نظر قانونی همه حوزه‌های خدمات دهنده به زائر و مسافر باید دارای مجوز فعالیت باشند و در زمینه اقامت نیز ارائه خدمت اقامتی در منزلی که کاربری مسکونی دارد، هم از لحاظ قانونی و هم از دیدگاه اجتماعی خلاف است؛ بنابراین سامان دهی این گروه از واحد‌های اقامتی امری ضروری و الزامی است.

وی با اشاره به نابسامانی‌های حوزه فعالیت خانه‌های شخصی و نارضایتی شدید مردم و مسافران اظهار کرد: گرفتن هزینه‌های زیاد، ریزش ساختمان، گازگرفتگی، آتش سوزی، برخورد ناشایست با مردم و... از مشکلات متعدد این بخش اقامتی بود که برای مدیریت و سامان دادن فعالیت آن‌ها وارد عمل شدیم.

داوری گفت: در بررسی اولیه مشخص شد بخشی اندک از خانه‌های شخصی مجوز دارند و بخش زیادی بدون مجوز و نظارت متولیان گردشگری فعالیت می‌کنند.

بی تفاوتی به فراخوان؛ متضررشدن مالکان خانه‌های شخصی

فرماندار مشهد با بیان اینکه با هدف سامان دهی و نظارت بر روند ارائه خدمات در این بخش اقامتی در فروردین امسال و پس از تجربه نوروز امسال، فراخوانی برای جذب و صدور مجوز برای واحد‌های بدون پروانه در این زمینه صادر شد، افزود: به این ترتیب قرار شد طبق قوانین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اما به شیوه ساده شده، مجوز موقت برای مالکان صادر شود.

وی افزود: این روند همچنان ادامه دارد و درصورتی که مالکان خانه‌های شخصی که اسکان زائر دارند، به این فراخوان بی تفاوت باشند، دچار مشکلات متعدد خواهند شد.

وی ادامه داد: در همــــاهنگی با دستــــگاه‌های خـدمات رسانی ازجمله آب، برق و گاز بیش از ۳ هزار واحد مسکونی اطراف حرم مطهر شناسایی شد که واحد مسکونی هستند، اما مصارف غیرعادی برق، آب و گاز دارند. بنابراین، به عنوان فعال اقامتی برای مالکان پیامک اطلاع رسانی برای گرفتن مجوز فعالیت فرستاده شد.

داوری اظهار کرد: علاوه بر اینکه شهرداری مشهد نیز مکلف شد طبق قاعده تغییر کاربری غیرمجاز با این افراد برخورد کند، بنا شد مالکانی که در این قالب شناسایی شده و برای دریافت مجوز اقدامی نکرده اند، طبق برنامه مدون شده پلمب شوند.

وی تأکید کرد: صدور مجوز برای این واحد‌ها علاوه بر اینکه موجب سامان یافتن و تأمین امنیت زائران می‌شود، به کاهش تخلفات در این واحد‌ها نیز منجر خواهد شد. به همین دلیل، همچنان روند سامان دهی این واحد‌ها در کلان شهر مذهبی مشهد ادامه دارد.

به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای میزبانی

داوری با بیان اینکه در عین برخورداری از واحد‌های اقامتی رسمی باکیفیت در کلان شهر مشهد به شدت نیازمند افزایش ظرفیت اقامتی هستیم، تأکید کرد: به همین دلیل، با توجه به پیش بینی ورود تعداد زیادی زائر از سراسر کشور و دنیا به مشهدالرضا (ع) برای شرکت در عزاداری پایان ماه صفر، همه ظرفیت‌های اقامتی ازجمله رسمی، غیررسمی و اضطراری برای این میزبانی به کارگرفته می‌شود.

فرماندار مشهد گفت: پیش بینی می‌کنیم در دهه پایانی صفر امسال میزبان ۶ تا ۸میلیون زائر در مشهد باشیم که خودش ظرفیت اقامتی زیادی می‌طلبد.

برای آسان سازی خدمت به هیئت‌های عزاداری نیز امسال برای نخستین بار سازوکاری فراهم شده است تا در فضا‌های مناسب سوله‌های موقت با عنوان موکب برای اسکان هیئت‌های مذهبی آماده شود.

علاوه بر این، شماری از مدارس نیز برای اسکان عزاداران و نیز سایر ظرفیت‌های اقامتی برای ارائه خدمت به زائران در مشهد تدارک دیده خواهد شد.


بررسی وضعیت تخلف در برخی خانه‌مسافر‌های مشهد | چوب حراج به آبروی میزبانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->